Financial Market Contagion through the Internal Capital Markets of Global Banks. The book Economic Crises and Financial Contagion is targeted at the applied researcher of financial economics. The methods cover the application of copula analysis, Markov chains and extreme value theory, causal identification based on panel data regression analysis, structural breaks and regime shifts. These tools could be used in various ways: Individual stock market analysis, contagion analysis (among stock markets and banking systems), policy evaluation, event-study and difference-in-differences analysis of important events and crises, ... |
|
Frankfurt Radio Symphony. James Gaffigan. ... |
|
"През последните години нарасна изключително много оборотът на финансовите пазари и възможностите, които борсите предлагат като възможности за инвестиции в ценни книжа. Инвеститорът може да управлява доходността на портфейла си според риска, който иска да приеме за допустим и нормален по негова собствена инвеститорска стратегия. Този учебник е предназначен за студентите от специалност Финанси на УНСС, като целта му е да покрие основни теми от дисциплините, изучаващи случващото се на фондовите пазари: борси и борсови сделки, фондови пазари, финансов инженеринг, деривати с фиксиран доход и други. Учебникът съдържа ... |
|
История на една европейска идея. Дали признаването ни един друг се отнася до публичния престиж? Или до нещо много по-дълбоко, независещо от това как някой се възприема от обществото? Може би с признаване имаме предвид по-скоро морален акт? Или е процесът, в който познаваме как стоят нещата в действителност? Ето ни книга около тези въпроси. Която не само умно показва, че бихме сгрешили, ако се изкушим да мислим, че идеята е саморазбираща се. Но и която е написана от автор, станал световновлиятелен именно с теорията си за признаването. Навлизаме в историята на политическите - но и на моралните - идеи. Проясняваме за нас ... |
|
Стилиян Йотов е български философ, доктор на философските науки, професор по история на философията в Софийския университет "Св. Климент Охридски". Роден е на 23 май 1960 във Варна. През 1979 г. завършва Немската гимназия в родния си град. Дипломира се в Софийския университет през 1986 г. с дипломна работа на тема "Възвишеното като гранично понятие на естетическото." През 1986-1987 г. е учител по философия и етика в 7 ЕСПУ във Варна. През 1991 - 1993 г. работи като стипендиант на ДААД с Юрген Хабермас в Гьотевия университет във Франкфурт на Майн. През 1998 - 1999 г. е заместник директор на Центъра ... |
|
В своя монографичен труд Пеньо Столаров разглежда архитектурата на XX век като част от двуцентричния културен модел на европейската култура. В подкрепа на тази теза той сравнява архитектурните школи Баухаус в Германия и Вхутемас в Съветска Русия. В един кратък обзор авторът разглежда развитието на европейската архитектура до 60 -те години на XX век и обръща особено внимание на постмодерното котекстуално мислене в годините след това. За контекстуалното формообразуване съществена форма играят ограничено израсналите структури на европейските градове. Богатството на форми и присъствието на сгради от различни епохи на ... |
|
Vincent van Gogh's story is one of the most ironic in art history. Today, he is celebrated the world over as one of the most important painters of all time, recognized with sell-out shows, feted museums, and record prices of tens of millions of dollars at auction. Yet as he was painting the canvases that would subsequently become these sell-out modern masterpieces, van Gogh was battling not only the disinterest of his contemporary audiences but also devastating bouts of mental illness, with episodes of depression and paralyzing anxiety which would eventually claim his life in 1890, when he committed suicide shortly ... |
|
Глобализиращата се индустрия на изкушенията за щастлив живот произвежда хедонистичен и пасивен зрител, очакващ от театъра да му предложи следващата доза изкушения. Раздвоени между идеологиите и хедонизма, в зависимост от собствената си театрална памет и култура, театралите осмислят по различен начин дълбоките културни промени в началото на новия век и търсят отговор на въпросите, пред които те ги изправят: Какъв е театърът на новия век? Какви са драмите му? Какви са функциите му? Защо все още човек отива на театър в един дрогиран от медии свят? Защо обществото се нуждае от театър? От какъв театър се нуждае? Как се ... |
|
Ernst Ludwig Kirchner (1880 - 1938) is regarded as one of the key figures in 20th-century European art. A Modernist to his bones, he sent seismic waves through the art world with his hard-edged, intensely colored paintings and disseminated his ideas through Die Brücke art movement and the MUIM-Institut school of modernist painting, both of which he cofounded. Kirchner's work reconciled past and present through an Expressionist prism, reflecting the latest avant-garde ideas in art, while exploring traditional academic approaches and subjects. His works tackled social, moral, and emotional questions with a fierce ... |
|
Драматургичната техника на сценичните параболи в пиесите на Матей Вишниек е безупречна, съвършена. Ефектът е постигнат чрез непрекъснатото повтаряне на едни и същи реплики и ситуации, чрез разместването на временните пластове, чрез странните, фантастични финали, готови да ни хвърлят в тревога и смут. Граничните ситуации в тях, изведени от дадения контекст, при него отварят нови, неподозирани хоризонти. Вишниек не поучава, а непрекъснато полемизира, не приема елементарната логика, винаги упорито ѝ противоречи (в една от пиесите му "ямата" диша, пее, сърди се, предлага питейна вода или пък отровни миазми!), ... |
|
Книгата включва исторически факти за основаването на фирмата във Франкфурт от стария Майер Амшел, за дейността на откритите от синовете му клонове в Лондон, Париж, Виена и Неапол, за връзките на Ротшилдови с видни политически фигури от различните епохи, както и любопитни куриози от личния живот на световноизвестните банкери. "Съвременният бог са парите, а Ротшилд е неговия пророк." Хайнрих Ханке "Оставете ме да печатам и контролирам парите на някоя държава и няма да ме интересува кой пише законите ѝ." Майер Амшел Ротшилд ... |
|
Превъзходна книга. Майкъл Кинг и Крис Торнхил предлагат пълна, научно издържана и достъпна равносметка на просторното творчество на Луман относно политиката и правото. Освен това дават убедителен отговор на много от "антифункционалистките" критики, отправени срещу идеите му. Няма никакво съмнение, че усилията им ще убедят читателите в релевантността и значението на Лумановата теория за разбирането на сложността и динамиката на модерното общество, както и в значителните трудности, с които се срещаме в опитите си да намерим решения за най-главните проблеми, пред които сме изправени в света. Проф. Гунтер Тойбер, Франкфурт ... |