Всичко започва в Долна Бавария през 1949 г., когато Hermann Eichhorn основава своя компания. Дебютните продукти в каталога на "Eichhorn" са пъзели от дървени кубчета. Скоро след това немският производител изобретява първото дървено влакче. А след началото на 50-те години компанията става лидер в производството на влакчетата за деца, като търсенето им все повече се увеличава и в пиковите моменти създаването на малките жп модели се грижат над 350 работници. Следващите десетилетия успехите продължават и компания вече разполага с добра репутация. От 1998 г. обаче по пътя на развитието се случва голяма промяна и немският производител вече има нов собственик - "Simba Dickie Group", немска компания, която е сред лидерите в производството и предлагането на детски играчки, като през годините обединява водещи марки, сред които "Simba", "Smoby", "Dickie", "Majorette" и "Zoch". Е, успешното развитие на "Simba Dickie Group" повлиява позитивно и върху това на "Eichhorn". И макар, след придобиването, всичко да изглежда променено, то съвсем не е така. От 1999 г. производството на "Eichhorn" се премества в чешкия град Нетворице, но много от дървените играчки все още продължават да бъдат изработвани на ръка. По-късно е създадена и фабрика в Китай, но производството в Чехия продължава едновременно с това в новата производствена база. Всички дървени играчки преминават през редовни проверки от независими институти за тестване. Освен това много от продуктите продължават да бъдат ръчна изработка и създаването им да е от висококачествен дървен материал, сертифициран по FSC и преминал редица тестове за контрол на качеството.
В средата на 2000-те започва разширяване на продуктовата гама, като едни от новите попълнения са продукти за игра на открито. А през последните няколко години "Eichhorn", подобно на много други водещи производители в бранша, създава играчки и пъзели с дизайн на популярни герои, сред които "Маша и Мечока", "Принцесите на Дисни" и анимационните звезди от "Замръзналото кралство". Днес едновременно с вниманието към новото и модерното обаче за екипа на "Eichhorn" също толкова важни са и традициите. А резултатът от тази комбинация определено е добра репутация и водещи позиции. От 2008 г. марката ежегодно продава повече от 400 000 влакчета, 250 000 комплекти с дървени кубчета и 1,7 милиона пъзели, отново с дървени елементи. Според експертите, постижения се случват:
"Защото "Eichhorn" има традиция да гарантира качеството на своите играчки, да ги изработва от висококачествена дървесина и с постоянен поток от свежи, нови идеи за игра, които забавляват, но и стимулират развитието на знанията и уменията на децата".